popup close
's werelds eerste bus op Hydrozine!
Category
Prototype
Cluster(s)
Transport & Automotive
Energy & Sustainability
Team info

Vera Pijnenburg

Industrial Design Bachelor
LinkedIn
Nederlands

Thomas Stroes

Sustainable Innovation Bachelor
We are searching for team members with the following skills: Technical knowledge in mechanical engineering, electrical engineering, software science, chemical engineering or design. Contact us for the possibilities.
Website
www.teamfast.nl
Share

's werelds eerste bus op Hydrozine!

The challenge

Team FAST is een multidisciplinair studententeam van de Technische Universiteit Eindhoven. Met 35 studenten zijn we bezig met de ontwikkeling en toepassing van een nieuwe duurzame, CO2-neutraal, brandstof: Hydrozine. Hydrozine is een vloeistof gemaakt van mierenzuur. Het team werkt aan opschaling van het systeem om 's werelds eerste bus die deze zomer zal rijden!

Op het moment zijn wij bezig met het opschalen van de productie van Hydrozine op onze locatie in Helmond. Dit brengt logischerwijs een aantal problemen met zich mee welke wij nu stap voor stap aan het oplossen zijn. Aangezien het een relatief erg nieuwe techniek is zijn we door middel van tests aan het proberen om de techniek zelf te verbeteren. De productie van Hydrozine verbruikt natuurlijk ook energie dus om totaal duurzaam te zijn zou deze hand in hand moeten gaan met duurzame energie.

Images
Video's
Votes
Vera Henricks Mar 22nd 2017 21:11
Daan Swinkels Mar 22nd 2017 10:09
Tim van Lohuizen Mar 21st 2017 16:56
Yela Weitkamp Mar 21st 2017 15:18
Max Weetzel Mar 21st 2017 15:08
Comments (6)

Thomas Stroes


24 maart 2017 at 13:55

Ik heb de informatie bijgewerkt waarmee ik hoop een aantal van de vragen te hebben beantwoord. Mochten er nog verdere vragen zijn naar specificaties stuur mij vooral een mailtje op thomas. Stroes@teamfast. Nl en dan zal ik deze z. s. m. Beantwoorden.

Johannes van Melle


24 maart 2017 at 10:01

Interessant concept; mogelijkheden voor octrooi zullen afhangen van de techniek die nodig is om dit werkend te krijgen.

Matthijs den Dekker


23 maart 2017 at 20:03

Mooie ontwikkeling en ben heel benieuwd naar de toekomstige ontwikkeling en ben ook benieuwd naar hoe duurzaam het produceren van mierenzuur is? Dat je co2 neutraal rijd is 1 ding maar wat betreft de productie?

Bart van As


8 maart 2017 at 10:26

Erg interessant concept! Kunnen jullie iets zeggen over energy density (mj/kg, mj/m3), power density, en ook de voor- of nadelen van hydrozine versus meoh, formic acid voor wat betreft veiligheid maar ook bijv. Corrosiviteit?

Frank Steeghs


8 maart 2017 at 06:31

Kunnen jullie ons meer details geven over de techniek? Ook ben ik benieuwd naar hoe duurzaam heel het verhaal is van 'cradle to cradle'

Marcel van de Put


7 maart 2017 at 17:40

Heel interessant op een gebied waar veel vraag naar is! Ben benieuwd hoe de praktische zaken eruit zien, zoals voldoende volumes kunnen produceren etc. Hoor er graag meer over!