Voorspellingstool klantwensen webwinkel
Hilti, een producent van high-end bouwgereedschap, schrijft elk jaar een wedstrijd uit waarin studententeams het tegen elkaar opnemen op het gebied van data science. In de contest van 2015 was het doel 'waardecreatie uit data'. In het kader hiervan hadden ik en vier andere studenten binnen de TU/e Honors Academy samen het idee om op basis van historische aankopen en surfgedrag de toekomstige wensen van klanten te voorspellen. Met een uitgewerkte versie van dit idee hebben we uiteindelijk de halve finale van de Hilti contest bereikt.
De techniek op het gebied van Data Science, en in dit geval Predictive Analytics, vordert zeer snel. Door dit innovatieve karakter was het een erg interessant onderwerp om mee bezig te zijn.
De oplossing die we hebben bedacht was een tool die een combinatie van verschillende factoren gebruikte om de klantbehoefte te voorspellen. Ook werd gebruik gemaakt van Pattern Recognition om eventuele recursieve behoeften te voorspellen.
Dirk de Jong
24 maart 2017 at 11:16
Difficult to avoid that it is interpreted as a "method of doing business", which is not patentable as such.