Kennisdelen, Branden en Value added recruiting
Studenten (op universiteiten in bijzonder) hebben relatief weinig raakvlak met het bedrijfsleven. Ook doen zij vaak werk wat niet aansluit bij hun studie en toekomstplannen. Daarnaast is de studietijd dé tijd om jezelf te ontwikkelen. Aan de andere kant heeft men in het bedrijfsleven vaak niet de tijd (lees: prioriteit) om zich te ontwikkelen. Omdat ik geloof in de kunde van studenten, denk ik dat deze twee zaken te combineren zijn.
In een later stadium van de business wordt techniek pas interessant. We gebruiken een systeem om informatie op te slaan. Ik ben nog op zoek naar een systeem voor kwaliteitsborging/HRM.
Iedereen wint bij deze business case. De student - naast dat de student er mee verdient - verdiept zich in stof die hij/zij interessant vindt. Ook wordt de student geprofileerd op dit onderdeel (social selling, branding), zo heeft hij/zij een uniek punt op het CV. Medewerkers van bedrijven worden in een korte tijd ontwikkeld en geprikkeld om zich verder te ontwikkelen.
Jan-Theordoor Wiltschek
13 maart 2017 om 17:41
Klinkt interessant, een soort marktplaats om bedrijven en studenten bij elkaar te brengen. Misschien wat machine learning toepassen, of social media / sentiment analyse. Ik herken overigens het probleem zowel vanuit student als vanuit bedrijf.