popup close
Kennisdelen, Branden en Value added recruiting
Categorie
Prototype
Cluster(s)
Digital & Internet
Energy & Sustainability
High Tech Systems & Materials
Team info

Jop van der Kemp

Master
Lid van:
Nederlandse
Share

Kennisdelen, Branden en Value added recruiting

De uitdaging

Studenten (op universiteiten in bijzonder) hebben relatief weinig raakvlak met het bedrijfsleven. Ook doen zij vaak werk wat niet aansluit bij hun studie en toekomstplannen. Daarnaast is de studietijd dé tijd om jezelf te ontwikkelen. Aan de andere kant heeft men in het bedrijfsleven vaak niet de tijd (lees: prioriteit) om zich te ontwikkelen. Omdat ik geloof in de kunde van studenten, denk ik dat deze twee zaken te combineren zijn.

In een later stadium van de business wordt techniek pas interessant. We gebruiken een systeem om informatie op te slaan. Ik ben nog op zoek naar een systeem voor kwaliteitsborging/HRM.

De oplossing

Iedereen wint bij deze business case. De student - naast dat de student er mee verdient - verdiept zich in stof die hij/zij interessant vindt. Ook wordt de student geprofileerd op dit onderdeel (social selling, branding), zo heeft hij/zij een uniek punt op het CV. Medewerkers van bedrijven worden in een korte tijd ontwikkeld en geprikkeld om zich verder te ontwikkelen.

Foto's
Video's
Nog geen video's!
Stemmen
Deze kandidaat is reeds afgevallen.
Comments (4)

Jan-Theordoor Wiltschek


13 maart 2017 om 17:41

Klinkt interessant, een soort marktplaats om bedrijven en studenten bij elkaar te brengen. Misschien wat machine learning toepassen, of social media / sentiment analyse. Ik herken overigens het probleem zowel vanuit student als vanuit bedrijf.

Moniek de Liefde


8 maart 2017 om 14:02

Mooi plan. Hoe zie je de matchmaking tussen bedrijven en studenten voor je?

Guus Peeters


24 februari 2017 om 16:49

Klinkt als een goed idee. Ik denk dat de drive er vanuit de studenten zeker is. Wie wil er nu geen bijbaan die aansluit bij zijn studie? Ik denk dat het de uitdaging is om juist de bedrijven the enthousiasmeren in de meerwaarde van dit concept. Succes!

Guus Peeters


24 februari 2017 om 16:49

Klinkt als een goed idee. Ik denk dat de drive er vanuit de studenten zeker is. Wie wil er nu geen bijbaan die aansluit bij zijn studie? Ik denk dat het de uitdaging is om juist de bedrijven the enthousiasmeren in de meerwaarde van dit concept. Succes!